Tuesday, November 8, 2011

Emosional.

Salam. Hari ni aku dah ada dekat Muadzam setelah 4 hari bercuti. (eh tetibe guna 'aku' setelah sekian lama menyopan santunkan diri menggunakan 'saya'). Sedih betul cuti 4 hari je raya haji. Huuu :'(
Minggu ni ada midterm tapi sampai saat ni masih terpacak di hadapan laptop kesayangan. Entah bila akan insaf. Homework accounting masih belum terusik walaupun esok dah kena hantar. Haih ape punya spesies oh! Macam mana la nak dapat result cemerlang kalau macam gini malas nye. Serius penyakit dah parah. Takde harapan.......


Tetibe malam ni terasa mood emo akibat menyaksikan kejadian yang tidak diingini, accident di depan petronas dekat highway Muadzam Shah. Wuuu tak pasal2 je kitorang dapat menyaksikan kejadian tu padahal niat nak pegi beli air je. Yang lagi menyedihkan, driver yang melayu tu meninggal. Innalillahiwainnailahirojiun.. Tapi aku tak pergi tengok dekat2 la. Memang malam ni tak tido la jawabnye kann. Sedihnya, raya haji pun belum habis lagi.. Ajal maut kan, kita tak dapat jangka. Entah esok kita dapat sedut oksigen lagi ke tak. Entah dapat tengok matahari lagi ke tak.. Entah esok dapat rasa nikmat tangan, kaki, mata, hidung, mulut, telinga (and semua lah) lagi ke tak.. Sebab tu, setiap masa yang kita ada ni kena hargai betul2. Setiap oksigen yang kita sedut ni kena nikmati betul2. Aduh ni yang nak emo ni!! Tetibe rasa rindu family. Kalau boleh bila ajal datang menjemput, nak berada di sisi family tercinta. Taknak la jauh2 macam ni. Huhuhuhu~ Okay2 dah cukup! Karang emo melebih bengkak la mata bangun pagi sebab menangis semalaman. :p


Daripada dok melalut, baik aku siapkan barang2 untuk gi kelas esok. Dengan homework tak siap.. Haih memang terbaekk ah! Ok aku nak blah dulu. Jangan lupa nikmati udara yang anda hirup tu sepuas-puasnya, Kalau boleh biar tamak haloba macam aku, sekali tarik nafas je amik masa 10 saat sebab nak cukupkan bekalan oksigen di paru-paru punya pasal.. Kahkahkah.

Adios!


No comments:

Post a Comment