Saturday, October 8, 2011

'Arabian Night' Mood ^^

Salam readers semua~! Okay currently saya berada di rumah, you know, my parents punya rumah, means my family punya rumah la, bukan rumah yang universiti sediakan untuk student dia dekat Pahang tu. Ni rumah tempat saya membesar daripada zaman tadika dulu sampai sekarang ni dah besar menawan, ok stop it. Well, memandangkan hari ni malam pertama saya berada di rumah setelah 2 minggu tak balik (LOL), jadi my parents pun meraikannya dengan gilang gemilang ala2 party Halloween dengan costume vampire dracula semua tu, oh tak rekaan semata2 je. Takdela gilang-gemilang mana, just pergi makan dinner dekat luar je haha lawak, pfftt tak lawak langsung. -________-"


Eh apehal aku mesti merapu dulu baru sampai pada main point? Perlu ke? 


Sebenarnya nak cakap, tadi pergi keluar dinner dengan Ohana a.k.a My Family a.k.a Keluarga ku, untuk bahasa lain pergi cari sendiri dalam kamus. Dan memandangkan dah lama diorang dok gebang2 dengan aku pasal sebuah restoran arab yang terletak hanya 10 minit dari rumah aku tapi tak pernah nak bawak aku sekali, aku pun paksa diorang untuk bawak aku pergi makan situ tadi! Cewah takdela paksa, pujuk molek2 la. Haha saya anak yang baik tau. Sangat bersopan santun dan berbudi bahasa. -_-

Mari kita layan gambar sahaja.



Ini lah restoran tu, Barada-True Arabic Cuisine.
Amik gambar dekat menu book dia je sebab segan nak amik gambar depan2 pintu gerbang dia. ^^


Untuk menjimatkan masa dan tenaga, saya meminta bantuan Encik Photoscape untuk menggabungkan sahaja gambar2 tersebut sebab memang beruban la kalau nak upload satu2.



1) Air saya, Mango Juice harga rm6.50. Menyesal gak tak order tembikai je tadi. :/
2) (gambar atas) Ini nama dia aku tak ingat, tapi lebih kurang kebab la. Harga rm7 satu set.
3) (gambar bawah) Nasi ape entah aku tak ingat nama dia, seriously nama makanan dia pelik2! Siap ada tulisan arab lagi kat belah kiri dia. Haha. Tapi nasi ni lebih kurang beriyani gak la, pastu ada beberapa ketul ayam besar penumbuk yang sedap gilers. Satu set boleh dapat 5 orang makan kalau takde monster la. (ish terasa!) Harga, rm25 satu set. Jangan tanya aku berbaloi ke tak, sebab kalau aku, aku takkan bayar. Nasib baik bukan aku bayar. Hahaha



*Start dari atas kiri.
1) Decoration kat situ. Memang feeling berada dekat Egypt la! Abaikan budak baju merah tu. Lol
2) Nasi yang aku bubuh dekat pinggan aku. Haha pastu tambah 1 round lagi. =="
3) Kebab tadi. Makan dengan homemade sos and mayonis
4) Kerakusan terserlah. Orang tengah lapar tau tak? Jangan banyak cakap!



Err. LICIN!


Conclusionnya, okay la makanan dia. Sedap dan berbaloi (bak kata ibu aku). Tapi kalau aku, baik pergi makan chicken chop lagi best! Ceh padahal dia yang gedik nak makan makanan arab. Tuihh! Sesiapa nak try sila lah datang ke restoran ini yang terletak di 
Persiaran Lake Valley, Bandar Tun Hussein Onn, 
Cheras, Selangor. 

Nak alamat penuh, google sendiri.


*Tadi ada shisha tapi ayah aku ugut kerat kepala (hiperbola je) kalau dia tahu ada anak dia berani amik shisha!... Okay seram so kitorang terus diam tak berani nak sebut lagi. Haha


Okay dah. Adiosa~!

3 comments: