Saturday, April 2, 2011

main masak masak,

seperti yang dijanjikan, aku nak cerita pasal spaghetti.
hari ni aku duduk sorang kat rumah, jadi untuk menghiburkan hati sendiri, aku pun main la masak2 sikit.
kesiann. so, menu untuk hari ni ialah, nasi beriyani, spaghetti lahh ape lagi haishh.
memang tak la aku nak masak nasi beriyani kan. haha
aku masak sikit je pun. untuk aku sorang je nak makan.
ohh tak, untuk Encik 'King' jugak. sibuk je kan dia. memang aku dapat gaji untuk jadi chef dia pun.
ahahaha. sorry En. 'King', gurau je. (saya tau la awak baca belog ni) :P

okay ramuan,


bawang onion. (apa beza bawang dgn onion ntah? -,- )
oh dengan garlic sekali. hee



sos spaghetti Kimball. kalau Prego lagi sedap kot.
tapi Kimball pon sedap jugak.. =)


next, sos cili Kimball. ni nak promote Kimball ke ape? haha
oh ye, sos cili ni takde la wajib sangat. aku letak sos cili supaya tak masam sangat
kuah spaghetti tu nanti. memandangkan En. 'King' dah warning awal2 jangan masam sangat.
haish banyak demand betul.


mushroom button


cherry tomato yang comel dan sedap
sebagai penambah rasa dan penaik seri kuah dan seri muka. haha


okay ni wajib lah kan. spaghetti.


meatball yang dibelah dua dan digoreng terlebih dahulu
supaya isi dia masak dan supaya lagi sedap.



next, langkah-langkah,

tumis bawang anda sehingga naik bau dan kekuningan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(step yang seterusnya malas nak amik gamba, so pandai2 la korang adjust sendiri. haha)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

yay dah siap! hehe


aku bukan la handal sangat masak. so, aku tak reti la nak bagi resepi yang lengkap kat sini
huhu. selalu main agak2 sendiri je. and and and, spaghetti paling sedap pernah aku makan,
ialah spaghetti buatan my beloved Ayah! itu memang tiada tandingan.
even my mom pun tak boleh tanding. haha (poyo gile guna 'my mom' segala. =_=)
aku tahu korang yang baca ni pun mesti ada yang lebih terer buat spaghetti..
hehe. saya budak baru belajar, kalau salah tolong tegur tegur kan. :)
okay lah, nak kemas rumah sikit lepas tu study! haish tak study langsung ni.
byee semua~


p/s: dia cakap spaghetti aku sedapp. :P


No comments:

Post a Comment